یزدفردا "احمد اشتری در گفت‌وگو با خبرنگار يزدفردا در مهریز گفت: شهرداری مهریز در اقدامی خودسرانه دست به تخریب بیش از 2 هزار متر از اراضی وفقی در این شهرستان نموده كه با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره اوقاف و با نظر کارشناسان میزان خسارت وارده به اراضی تخریب شده بیش از 500 میلیون ریال برآورد شده است
وي افزود: شهرستان مهریز دارای 300 مسجد و بیش از يكصد تکیه و حسینیه می‌باشد که بیش از 70 درصد مساجد شهرستان مهریز از سرویس بهداشتی مناسب برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: نداشتن اعتبار کافی برای مرمت و تجهیز مساجد به امکانات اولیه باعث شده است که مساجد مهریز در ماه مبارک رمضان کارآیی لازم را نداشته باشند و باید هر چه زودتر تدابیر لازم برای مرمت و احیاء مساجد شهرستان مهریز اتخاذ شود.

اشتري در ادامه از خسارت وارد آمده از خشکسالی به اراضی وقفی در شهرستان مهریز خبر داد و تاكيد كرد: وجود خشکسالی گسترده و خسارات جبران ناپذیر آن در شهرستان مهریز گریبان‌گیر اداره اوقاف این شهر نیز شده است.

وی گفت: اين شهرستان بیش از 500 هکتار اراضی موقوفی دارد که همه آن‌ها زیر کشت محصولات مختلف کشاورزی بوده است ولی متاسفانه به علت وجود خشکسالی باعث شده است تا سطح وسیعی از این اراضی به طور کامل نابود شوند و خسارات جبران ناپذیری در این بخش به اوقاف مهریز وارد آید.

مدير اداره اوقاف شهرستان مهريز در ادامه همچنین از سند دار شدن 155 فقره موقوفه در شهرستان مهریز خبر داد و گفت: در پنج ماهه نخست امسال 155 فقره موقوفه در شهرستان مهریز سند دار شده‌اند و شهرستان مهریز دارای 3 هزار و 709 فقره موقوفی می‌باشد که بیش از 70 درصد از آنها سند دار هستند.

وی گفت: نذورات  اهدائی مردم در بقاع متبرکه این شهر در پنج ماهه نخست امسال بالغ بر 38 میلیون تومان بوده است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا